Handelsbetingelser
HANDELSBETINGELSER– GÆLDENDE FRA 2. NOVEMBER 2020
Generelle oplysninger
GRÆNN A/S (ejer af brandet Nilens Jord og i det følgende benævnt ”Nilens Jord”)
Hvedemarken 12
3520 Farum
Etableret 1982
CVR.NR: 10305403
Kontakt vores kundeservice på: [email protected] eller på Tel.: +45 4495 8000
Nilens Jords handelsbetingelser tager udgangspunkt i Danmark og danske forhold, og dansk ret og værneting er gældende for aftaler indgået i henhold til disse handelsbetingelser.
1. Afgivelse af ordre
Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. Nilens Jord har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes først til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt. Når du har afgivet en ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre. Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået. Aftalen er først bindende, når du har modtaget en e-mail fra Nilens Jord med information om, at vi har afsendt varen.
2. Betaling
På Nilensjord.dk kan der betales med Dankort, Visa, Mastercard, Maestro, MobilePay og Gavekort. Nilens Jord Webshop tillægger ikke gebyr på betalingskort. I forbindelse med at betalingstransaktionen gennemføres, vil dine betalingsoplysninger blive gemt, indtil de enkelte betalingstransaktioner er gået igennem. Dine betalings- og kortoplysninger gemmes hos Nilens Jords valgte PCI (Payment Card Industry – Data Security Standard) certificerede samarbejdspartner, Bambora. Oplysningerne opbevares derfor i et sikkert PCI-certificeret miljø, som lever op til internationale sikkerhedsstandarder, indtil betalingstransaktionerne er gennemført. Når du anvender betalingskort på Nilensjord.dk, er det kun Nilens Jords PCI certificerede samarbejdspartner – og ikke Nilens Jord – som får adgang til dine kortoplysninger. Behandling af dine kortoplysninger er derfor alene en sag mellem dig og Nilens Jords PCI certificerede samarbejdspartner, selvom det sker, mens du benytter Nilensjords.dk.
3. Levering
Vi tilbyder følgende leveringsformer: GLS Pakkeshop- GLS Erhvervslevering- GLS til privatadressen. Den forventede leveringstid kan variere i spidsbelastningsperioder som fx Black Friday. Ordrer indeholdende bestillingsvarer vil som udgangspunkt have en længere leveringstid. Bestilte produkter sendes som udgangspunkt samlet – der efterleveres ikke. Niles Jord Webshop
bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Vi leverer inden for EU med undtagelse af Grønland og Færøerne. Leveringstiden er 3-5 arbejdsdage. Ved valg af afhentning på pakkested, modtages sms samt mail om afhentningstidspunkt fra GLS.
4. Mængdebegrænsning og forbud mod køb med henblik på planlagt videresalg
Nilens Jord har mængdebegrænsning pr. ordre for B2C kunder på 10 stk. pr. varer for at modvirke, at køb via Nilensjord.dk sker med planlagt videresalg for øje. Såfremt Nilens Jord vurderer, at en kunde har forsøgt at omgå Nilens Jords regler og generelt køber med henblik på planlagt videresalg, forbeholder Nilens Jord sig ret til at annullere en eller flere af disse ordrer, uden at kunden i den forbindelse kan rette noget krav mod Nilens Jord.
5. Fortrydelsesret
Nilens Jord yder 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager varerne ifølge dansk lovgivningen om fjernsalg. Hvis du har købt en vare hos Nilens Jord, har du ret til at fortryde købet. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at kontakte kundeservice på [email protected]. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret samt dit ordrenummer. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen. Du skal også give os tydelig meddelelse om dette.
Julegaver kan returneres indtil d. 31 januar.
5.A. Returnering:
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter den dato, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Det er ikke muligt at indlevere returvaren personligt. Returfragten afholdes af køber. Alle dele af en vare skal returneres ved ombytning. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. Nilens Jord modtager ikke pakker på efterkrav.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
GRÆNN A/S
Havremarken 14
3520 Farum
5.B. Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
- Gavekort (både fysiske og digitale gavekort)
Du mister desuden din fortrydelsesret, hvis;
- Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Eksempelvis kosmetik mv. Udtrykket ”forsegling”
- omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet
5.C. Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Varer uden forsegling/emballage, som er prøvet, betragtes som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet intet af købsbeløbet får retur.
5.D. Tilbagebetaling af købsbeløbet og returnering af varen
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage, herunder eventuelle leveringsomkostninger. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købet.
Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:
- Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke
leveringsomkostningerne. - Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi
tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.
Ved tilbagelevering af den købte vare i tilfælde af fortrydelse, skal du selv betale udgifterne hertil.
Vi refunderer din betaling uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest
14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Bemærk, at vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
GRÆNN A/S
Havremarken 14
3520 Farum
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Såfremt du ikke har mulighed for at printe denne ud, kan du opgive de samme informationer som denne indeholder. Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
6. Reklamationsret
Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb. Når du handler på nilensjord.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret, hvis der er mangler ved din vare. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvordan reklamerer jeg?
Ønsker du at reklamere over et produkt, skal du kontakte Kundeservice på [email protected]. Send os gerne et billede af produktet sammen med beskrivelsen af fejlen. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Varen sendes til:
GRÆNN A/S
Havremarken 14
3520 Farum
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, navn, ordrenummer samt hvad problemet er så detaljeret som muligt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
7. Persondatapolitik
Nilens Jord arbejder for den størst mulige datasikkerhed og tryghed. Behandlingen sker efter reglerne i vores Persondatapolitik for Nilens Jord. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret. Når du afgiver en ordre, har vi brug for oplysninger om navn, adresse, telefonnummer, e-mail adresse, leveringsadresse, og vores betalingsudbyder har brug for dine kreditkort/dankort oplysninger.
Vi anvender alene denne information til at behandle ordren og kontakter dig, hvis der opstår spørgsmål. Kun den information der er absolut nødvendig videregives til tredjepart med henblik på at gennemføre bestillingen. Alle oplysninger opbevares i 5 år, idet bogføringsloven stiller krav om opbevaring af regnskabsmateriale i 5 år.
8. Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på tlf: +45 4495 8000 eller [email protected].
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til: Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice på tlf: +45 4495 8000 eller [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
9. Forbehold og ansvarsfraskrivelse
Nilens Jord tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder arbejdskonflikt og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.